reklama

Sestra v ambulancii upratovačkou?

Pracovné podmienky sestier a pôrodných asistentiek sú v Slovenskej republike často podprahové a hľadáme príčinu. Takmer z  každého uhla existuje nejaká snaha o podriadenie a nerovnocennosť.  Prečo?  Vyberám zatiaľ z pošty, v ktorej sa sestry zdôverujú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

"Pracujem ako sestra na internej ambulancii. S doktorom sme mali dobrý pracovný vzťah do 01.04.2012, keď sa vsetko začalo točiť okolo platov sestier a pôrodných asistentiek. Dodatok, ku ktorému ma nútil, som nepodpísala a plat mi upravil na 640eur.

Potom mi ho po 3 mesiacoch znížil na pôvodných 465eur, keď bol zákon posunutý na Ústavný súd. Po pol roku mi ho opäť upravil na 640 eur. Taký plat mam aj dnes, všetko uvádzam v hrubom.

Dostali sme kontrolu z hygieny. Stav v ambulancii je nevyhovujúci, upratovačka žiadna, ja som z dobrej vôle každý deň pozametala a v piatok umyla podlahu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zrazu odo mňa doktor žiada veľké upratovanie. Bránim sa, ja nie som upratovačka, ani sme sa na tom nikdy nedohodli, nemám to ani v pracovnej zmluve".

Neskutočný vychytralec, rozmyšľam čo s tým, zákon je na strane sestry. Sestry majú poskytovať ošetrovateľskú starostlivosť a nie upratovanie. Toľko poníženia neviem uniesť.


"Odpoveď doktora je, že v plate mám aj 50 uer za upratovanie. Doteraz som to nepočula. Dnes mi predložil na podpis dodatok k Pracovnej zmluve o zníženie platu o 50 eur, pretože som odmietla upratovať. Poradila som sa s právničkou ...nepodpisovat"

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komplexná ošetrovateľská starostlivosť v ambulancii prvého kontaktu znamená až 80 % duševnej činnosti sestry z celkovej starostlivosti a na 20% je to realizácia profesionálnych výkonov. Podpora primárnej prevencie v ambulancii prvého kontaktu, tým aj primárneho ošetrovateľstva podĺa rozhodnutí z konferenciie v Alma Ata z roku 1978, nehovorí o podpore upratovania v ambulancii nič. Poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti v ambulancii v zmysle pracovnej zmluvy, ktoré je hradené zo zdrojov verejného zdravotného poistenia a hradí si ju pacient, nehovorí o upratovaní ambulancie takisto nič. Dodatok k pracovnej zmluve o upratovaní netreba podpisovať. Ak budú nejasnosti o forme poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti v ambulanciách, tak sa treba s dôverou obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, pre objasnenie, čo je náplňou ošetrovateľstva v ambulancii

Ľubica Kočanová

Ľubica Kočanová

Bloger 
  • Počet článkov:  131
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Statik a sestra v jednej osobe, Asociácia sestier a pacientov ASAP, Cesta sestry ku pacientom Zoznam autorových rubrík:  spriadam myšlienky do nitkyopáť raz začiatokkomunita starých ľudípostavenie sestier v spoločnosOsobnostiošetrovateľstvovoľný pád ošetrovateľstvaVyberám z poštypovolanieprostrediezdravieprevenciaetika a empatiaposlanie sestrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu